Disahkan Hidap Kanser Usus Stage 4, Lelaki Ini "Invest" Mesin Penyejuk Kubur-nya Sendiri



Lelaki ini tidak menyangka sakit perut yg dialaminya sejak 3 bulan lalu adalah merupakan titik akhir noktah hidupnya. 
.
Doktor tlh mengesahkan bhw dia menghidapi kanser usus stage 4 dimana ianya sudah terlewat utk diubati. Hanya ikhtiar melalui kimoterapi sbg usaha terakhir.
.
Namun sbg manusia, lelaki ini redha dan pasrah mungkin ini adalah Takdir utk dirinya.
.
.
Sedar dirinya tidak mempunyai bekalan cukup untuk hidup di alam barzakh nanti, lantas ia berjumpa dgn seorg ustaz utk mendapatkan nasihat.
.
Ustaz bertanya, "Nak tak saya share 1 amalan dimana kubur Encik nanti akan jadi sejuk dan nyaman sehingga hari kiamat ?"

Jwb lelaki itu, "Ya sudah tentu !"

Lantas Ustaz menjwb, "Sedekahkan Penapis Air di Masjid, Sekolah atau Pusat Anak Yatim. Selagi ia mengalir utk org ramai minum, selagi itu kubur Encik akan sejuk dan nyaman. Amalan ini buat sekali jer, tapi pahalanya berkali2 tanpa henti. Masya-Allah..."

Tersentak dgn jawapan itu, lelaki itu baru teringatkan sebuah hadis sahih yg berbunyi,

Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w bersabda: "Apabila seorang anak Adam mati putuslah amalnya kecuali tiga perkara : sedekah jariah,atau ilmu yang memberi manfaat kepada orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya." 

(Hadith Sahih - Riwayat Muslim dan lain-lainnya) 

Lelaki ini sedar dia bukan orang pandai utk sharing ilmu. Apatah lagi dia bujang dan tidak memiliki anak. Xde sape nak doakan dia nanti. Maka cara terakhir ialah SEDEKAH JARIAH !

Lantas dia segera menghubungi Agen Penapis Air Coway En. Saiful dan menyatakan hasratnya utk memasang penapis air Coway di Sekolah dan Pusat Tahfiz sebagai MESIN PENYEJUK KUBUR-nya nanti. Masya-Allah...

Inilah dia ujian yang datang kpd org beriman. Hikmah terbesar bila dia tahu nyawanya tak panjang. Lantas bersegera melakukan kebaikan.

Member selalu kata, "Pagi tadi ko hepi2 dgn kwn, maghrib ni ko celik2 je dah kt dalam kubur"
Ini bukan gurauan. Serius beb.

Kepada kita yang masih lalai dan asyik leka tentang TARIKH KEMATIAN masing2, hubungi segera En. Saiful Agent Penapis Air Coway (Cover Seluruh Negara) untuk tujuan pemasangan Mesin Penyejuk Kubur ini.

Klik link yang diberikan dibawah

www.wasap.my/60132504296/Coway.Model.Core.4330
www.wasap.my/60132504296/Coway.Model.Core.4330
www.wasap.my/60132504296/Coway.Model.Core.4330

PENGHANTARAN & PEMASANGAN ADALAH PERCUMA.

KAMI AKAN URUSKAN SEGALANYA.

NIAT WAQAF UNTUK IBUBAPA YG TELAH PERGI JUGA DI-ALU2KAN










Comments